لوگو

سفارش طراحی لوگو در تهران

لوگو یک نشانه یا نماد گرافیکی است که توسط شرکت‌ها/ ادارات/ موسسات و اشخاص برای ایجاد یک برند تجاری و شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اکثر کسب‌وکارهای موفق دارای نشانه حرفه ای هستند. برای مثال شرکت بزرگ و معتبر نایکی را بلاشک می‌شناسید، زمانی که ما لوگو تیک را می‌بینیم سریعا به فکر این شرکت بزرگ می‌افتیم که یک مجموعه بزرگ تولید و فروش محصولات ورزشی است. طراحی لوگو یک مبحث مهم در خلق یک برند می باشد که 40 درصد از کار برندینگ و یا خلق برند را تشکیل می دهد. همه ما هر روزه با تعداد زیادی لوگو و آرم سر و کار داریم که بعضا نیز خودآگاه و ناخودآگاه با بعضی از آنها ارتباط برقرار می کنیم.

دانستن انواع سبک های لوگو برای هر شخصی که ایده‌‌‌ی راه‌اندازی یک برند را دارد، امری ضروری است. هر طراح لوگویی برای معرفی موفق یک برند باید از انواع سبک های لوگو مطلع باشد تا با سلیقه‌ی شخصی خود برند را به بیراهه نکشاند.

یکی از روش های شناسایی و معرفی برند به کاربران و مخاطبان، طراحی لوگو مناسب برای کسب و کار است. چرا که مخاطب برای شناسایی برند شما نیاز به علامت و نشانه ای دارد تا بتواند به راحتی کسب و کار شما را از سایر کسب و کارهای مشابه شما تشخیص دهد.

کارت ویزیت

 

اصلا لوگو چی هست؟

لوگوها تصاویر، متون، اشکال یا ترکیبی از این سه مورد هستند که نام و هدف یک کسب و کار را به زبان ساده نشان داده و برند یک کسب و کار را معرفی می‌کنند. یک لوگو اگر به خوبی طراحی شود و ویژگی های  ی  لوگوی خوب را شامل شود، می‌تواند با انتقال پیام برند شما، داستان شرکت را نیز بیان کند، به گونه‌ای که به برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب هدف شما کمک می‌کند.

در دهه حاضر اگر چرخی بزنید، می‌توانید لوگوهای متفاوتی را در منزل ببینید، آن‌ها همه جا هستند. لوگوهای بسیار باکیفیت مانند: شرکت کوکا کولا، هرچند باید این را هم در نظر گرفت که لوگوهای بی‌کیفیت هم کم نیست. حال می‌خواهیم در مورد انواع لوگو صحبت کنیم که کاملا مرسوم شده‌اند.

چرا به لوگو نیاز داریم؟

لوگو ها به صورت کلی در راستای افزایش درآمد یک برند یا کسب و کار طراحی می شوند. به گونه ای که این لوگو بتواند در عین سادگی ارتباط مناسب را با مخاطبان آن کسب و کار ایجاد کند و پیام ها، اهداف و ارزشهای آن برند یا کسب و کار را به آنها انتقال دهد. اما همه این لوگوهای موجود در اطراف ما برپایه یک استاندارد مشخص طراحی می شوند.

از آنجا که لوگو اولین چیزی از برند شماست که مشتری با آن مواجه می‌شود درنتیجه گمان نمی‌کنم که بخواهید اولین برداشت از برندتان را خراب کنید. اینطور نیست؟ لوگوها انواع مختلفی دارند. برای اینکه لوگویی طراحی کنید که مناسب هویت برندتان باشد، ابتدا باید بدانید چند نوع لوگو وجود دارد:

  1. پیکتوگرام یا لوگوی تصویری:

2. تایپوگرام یا لوگوی نوشتاری:

3. مونوگرام یا لوگوی نمادین:

4. لوگوهای کلاسیک:

5. لوگوهای انتزاعی:

6. لوگوهای مسکات:

7. لوگوهای امبلم:

8. لوگوهای مینیمال:

9. لوگوهای سه بعدی:

10. لوگوهای ترکیبی:

·          لوگو تصویری

در این نوع لوگو تصاویر و شمایل و نمادها قالب هستند. یعنی برای طراحی آنها، از آیکون ها، تصاویر ساده و اشکال مختلفی که بیان کننده آن محصول یا شرکت و کسب و کار هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

این تصاویر باید داستان برند شما و نوع سبک کار شما را به مخاطب نمایش دهد. لوگوهای تصویری خیلی خوب در ذهن مخاطب ماندگار می‌ماند، برای همین شرکت های زیادی به استفاده از این لوگوها روی آورده اند.
شرکت اپل و نایک از جمله شرکت هایی هستند که برای نام شرکت خود از لوگوهای تصویری استفاده کرده اند.

لوگوتایپ

وردمارک‌ یا لوگوتایپ (logotype)، تشکیل شده از نام برند است که با حروف خاصی نوشته شده است. اگرچه ممکن است این نوع لوگو، بسیار ساده به نظر برسد، اما برای طراحی لوگوتایپ باید به جزئیات توجه زیادی کرد.

اگر به دنبال طراحی لوگوتایپ هستید، می‌توانید چند راه مختلف را امتحان کنید. برخی از برندها، مانند کوکاکولا، برای لوگوی خود یک تایپ فیس سفارشی ایجاد می‌کنند که این کار بسیار زمان‌بر بوده و به مهارت‌های یک طراح حرفه‌ای نیاز دارد. از طرف دیگر، می‌توانید فونتی را انتخاب کنید که حس و حال برند شما را منعکس کند. برای مثال، طرح‌های لوگوی مدرن معمولاً از فونت sans serif براق استفاده می‌کنند. کوچک، بزرگ یا ترکیبی بودن حروف و رنگ آن‌ها نیز در لوگوتایپ اهمیت زیادی دارد. لوگوتایپ انتخابی عالی برای برندهایی با نام‌های جذاب است که می‌خواهند نام خود را در همه‌جا به نمایش بگذارند. لوگوی برندهایی مانند کوکاکولا، پپسی، اسنپ و … از نوع لوگوتایپ است.

لوگو مونوگرام

لوگوی مونوگرام (Monogram Logo) نوعی از لوگو و زیر مجموعه‌ای از تایپوگرافی است که از حروف و معمولاً، حروف اول نام تجاری شرکت تشکیل می‌شود.هدف از طراحی این نوع لوگو که معمولا شامل ۲ یا ۳ حرف است، ساده‌سازی و به خاطر سپردن راحت‌تر نام برند است. به عنوان مثال، گفتن و به خاطر سپردن ناسا (NASA) در برابر «National Aeronautics and Space Administration» به معنای اداره ملی هوانوردی و فضایی، بسیار ساده‌تر است. IBM، CNN، HP و HBO مثال‌هایی دیگر از چند برند معروف با نام‌های نسبتاً طولانی هستند که لوگوی مونوگرام دارند.

از آنجا که در مونوگرام تمرکز بر حروف اول است، فونت انتخاب شده، اهمیت زیادی دارد. با انتخاب فونت مناسب، مطمئن باشید لوگوی شما نه تنها با موضوعاتی که شرکت شما انجام می‌دهد همخوانی دارد، بلکه هنگام چاپ روی کارت ویزیت نیز خواناست. از طرفی، اگر یک کسب و کار شناخته شده نیستید، می‌توانید نام کامل کسب و کار خود را در زیر لوگو اضافه کنید. در تصویر زیر، چند نمونه لوگو مونوگرام را مشاهده می‌کنید:

چرا باید انواع لوگو را بشناسیم؟

طراحی لوگو

شما چه به عنوان یک طراح و چه به عنوان یک کارآفرین نیازمند این هستید تا انواع لوگو و کاربردهای آنهارا بشناسید. به عنوان یک طراح شما باید بتوانید نوع لوگو مورد نظر خود را با توجه به خواسته کارفرما تشخیص داده و لوگو را به همان سبک طراحی کنید و یا با علم بر کاربردهای سبک های مختلف طراحی لوگو، بهترین و مناسب ترین لوگوها را برای کارفرمایان خود خلق کنید.

به عنوان یک کارآفرین نیز شما میتوانید با شناخت این سبک ها و بررسی آنها نوع لوگوی مورد نظر خود را برای کسب و کارتان تشخیص دهید و در پی طراحی لوگو به سبکی که انتخاب کرده اید باشید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که همواره مشاوره با یک فرد متخصص همواره بهترین نتیجه هارا برای شما به ارمغان می آورد. پس سعی کنید قبل از آن که نوع لوگو مورد نظر خود را انتخاب کنید، حتما با یک طراح لوگو حرفه ای مشورت و تبادل نظر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *