عکاسی

عکاسی تبلیغاتی در سی چاپ

عکاسی تبلیغاتی

امروزه ما در دنیای مدرن زندگی می کنیم . و تبلیغات و خرید فروش به دلیل وجود کرونا گسترش پیدا کرده است و مردم با روش های خرید آنلاین اشنا شدند. در حال حاضر بسیاری از کسب و کار ها را می بینیم که به صورت آنلاین در اینستاگرام و سایت فروش دارند . اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا برخی از کسب و کار ها فروش بیشتری دارند و کارشان در فضای مجازی رونق گرفته است ؟

ما در این مقاله علت اصلی این موضوع را با شما به اشتراک می گذاریم.

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

عکاسی تبلیغاتی یا همان عکاسی صنعتی روشی نوین در دنیای امروز است برای تبلیغات محصولات به صورت حرفه ای گسترده .

اولین چیزی که هر شخص نگاهش به آن جذب می شود جذابیت عکسی است که می بیند . یعنی شاید در نگاه اول قیمت یا نوعه کالا باعث ایجاد شوق خرید در مشتری نشود ولی به محض دیدن زیبایی عکس هیجان خرید در او به وجود می آید

تاثیر تبلیغات بر هیچ‌ کس پوشیده نیست و همه‌ی ما قدرت آن را در گسترش کسب‌وکارها می‌دانیم. در دنیایی که قدرت رسانه‌ها چند برابر شده و فضای اطراف ما به وسیله‌ی عکس‌های جذاب و زیبا با انواع ترفندها و فیلترهایی که بر روی آن‌ها اعمال می‌شود احاطه شده، نمی‌توان تاثیر یک عکس صنعتی یا تبلیغاتی حرفه‌ای را نادیده گرفت! چه فروشگاه واقعی داشته باشید و چه صاحب یک فروشگاه آنلاین باشید، به عکاسی صنعتی نیازمندید تا بتوانید کسب‌وکار خود را به مخاطبان‌تان معرفی کنید

به جز تبلیغات در فضای مجازی داشتن عکس های جذاب و با کیفیت روی بروشور ، کاتالوگ ، تابلو های بزرگ داخل شهری یا بین راهی تاثیر بسیار زیادی روی فروش و درآمد شما می شود.

به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری به کارفرما ارائه دهد ُ در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است : نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف و زیبا. دقیقا همان کاری که ما در استودیو عکاسی صنعتی سی چاپ انجام می دهیم .

عکاسی صنعتی شامل چند بخش می شود که با آن اشنا می شویم:

  • عکاسی معماری: این بخش از عکاسی شامل معماری داخلی ، دیزاین داخلی و گچ کاری می شود یعنی شما چه مهندس ساخت و ساز باشید ، چه املاکی یا طراح داخلی و گچ کار… می توانید با عکس های درخشان از نمونه کارتان مشتری های بیشتری را جذب کنید.
  • عکاسی محصولات : تا به حال به فیلم و عکس هایی که آیفن برای تولید و به بازار آمدن عکس هایش در فضای مجازی وایرال می کند تووجه کردید ؟

عکاسی و فیلم برداری صحیح باعث می شود محصول شما منحصر به فرد نمایش داده شود و نگاه مخاطب به آن جذب شود .

عکاسی غذایی: علیرغم اینکه بسیاری از افراد غیر متخصص این موضوع را  نیز مایل به عکاسی از غذای خود بر روی میز کافی شاپ‌ها، فست فودها، رستوران‌ها، هتل‌ها و… می‌باشند، برخی دیگر از افراد تحت تاثیر پیشرفت روزافزون با بهره جویی از دوربین‌های پیشرفته، تجهیزات فنی و لوازم جانبی تخصصی ، در تکاپو هستند تا با عکاسی ایده آل‌ترین حالت ممکن پیروز میدان رقابت شوند.با تفاسیر فوق می‌توان گفت عکاسی غذا بر اساس اهداف عکاسان شکل گرفته و این موضوع تا حد زیادی نحوه عکاسی صنعتی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

  • عکاسی خط تولید:  در دنیای امروز ما ، چرخ ِ صنعت کشورهایی در حال توسعه است، که در حال چرخش هستند. بسیاری از کشورهای صنعتی نوپا و جوان بستر مناسبی برای فعالیت فعالان اقتصادی و صنعتکاران فراهم آورده است که در میان آنها، هنر نیز جزء ملموس‌ترین کارهای پیوند خورده با چنین بستری به شمار می‌رود. هنر با اینکه نسبت به صنعت، غریب به نظر می‌رسد اما سوار بر چرخ ِ چرخ ‌دنده‌ های صنعت به سرعت در حال پیشروی است. بنابراین، جای تعجب ندارد که هنرمندان نیز در عرصه صنعت دستی بر آتش داشته باشند و با یدک کشیدن عناوین پیشه‌های عدیدی اعم از عکاس صنعتی، طراح صنعتی، معمار صنعتی و… تجارب، مهارت‌ها و تخصص‌های فنی خود را تلفیق کنند.

چه کسی نیاز به عکاسی صنعتی دارد؟

دیجیکالا یکی از مشاغل هایی است که برای فروش محصولاتش از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استفاده می کند. حتما هنگام خرید از سایت دیجیکالا دیدید که عکس تمامی محصولات از یک استاندارد یکسان تبعیت می کنند و عکس ها کاملا زمینه سفید، دور بری شده، بدون سایه و محصول در میان تصویر می باشد . همچنین هر محصول باید حداقل از ۳ زاویه عکس  وجود داشته باشد، جلو، بالا و یک زاویه از بغل که ابعاد محصول را نمایش می دهد.

معمولا در عکاسی صنعتی، تعداد کالاهایی که باید عکاسی شوند،حدودا زیاد است و صاحب کسب و کار تمایل دارد تا در یک نوبت عکاسی، بتواند از همه محصولاتش عکس صنعتی تهیه کند تا در اینستاگرام یا صفحه  سایتش برای فروش استفاده کند ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *