پوستر

اجرای مقاله به کمک پوستر

چاپ پوستر

زمانی که شما میخواهید مقاله ای را در یک سمینار یا کنفرانس ارائه دهید . دو حالت به وجود خواهد آمد یا مقاله شما را به صورت یک مقاله کنفرانسی پذیرش کنند و یا اینکه مقاله را به صورت یک مقاله پوستر از شما دریافت کنند که در هر دو مورد شما مجبور به شرکت در همایش خواهید بود.

پوستر یکی از رایج ترین روش ها برای ارائه دادن مقاله می باشد. شما باید ابتدا کنفرانس خود را به صورت پوستر ارائه دهید سپس پس از تایید آن را ارائه دهید.

همچنین اگر میخواهید افراد زیادی مقاله شما را ببینند، بهتر است که محل نصب آن را به گونه ای انتخاب کنید که بیشتر در معرض دید باشد و در ابتدای سالن قرار گیرد.  تا مخاطب در ابتدا پوستر شما را مشاهده کند و در برخورد با عناوین مشابه مقایسه کند و امتیاز چاپ آن را صادرنماید.هر چقدر پوستر شما دید خوبی داشته باشد و مخاطبان بتوانند کلمات آن را تشخیص بدهند و بخوانند و نقاشی و طراحی جذابی داشته باشد کاملا واضح است که تعداد مخاطبان بیشتری نیز خواهد داشت با اینکه احتمال دارد تعیین شود اما تا جایی که میتوانید تلاش کنید که بیشتر در معرض دید باشد.

چاپ پستر چیست؟

طراحی و چاپ پستر

معرفی هر آنچه بهتر کسب و کارتان با پوستر بسیار اسان و مفید می باشد . پوستر یک ابزار مفید و خلاقانه برای بازاریابی بیزینس شما می باشد.

انواع کاغذ های چاپ پوستر :

تحریر 80 گرم

گلاسه 135 گرم

گلاسه 170 گرم

گلاسه 200 گرم

کاغذ کوتد

طراحی پوستر باید به چه صورت باشد؟

پوستر برای اینکه مخاطبان زیادی داشته باشد و بیشتر در شعاع دید قرار بگیرد باید موارد زیر را در حین نگارش مقالتان در نظر بگیرید:

سادگی در پوستر: هرچقدر پوستر شلوغ تر باشد ، نوشته ها و طرح های به درد نخور در زمینه آن بیشتر باشد باعث میشود که موضوع اصلی کمتر دیده می شود سعی کنید در عین حفظ سادگی زیبایی و رسایی پوستر را نیز در نظر بگیرید.

گویایی در پوسترپوستر باید طوری تنظیم و طراحی شود که کاملا گویای مطلب باشد و نزدیک به موضوع مقاله باشد تصاویر و طرح های گنگ موجب گیج شدن مخاطب میشود گویایی ، رسایی تمام تصاویر و طرح ها در یک پوستر نیز موضوع بسیار ضروری میباشد.

جذابیت رنگی در پوستر: رنگ ها که جای خود را داند و با تاثیر رنگ ها در جذب مخاطب کاملا اشنا هستید و میدانید که هر چه رنگ ها جذاب تر باشند مخاطب ممکن است هم زمان بسیاری را مشغول مطاله پوستر شود و هم چون رنگش جذاب است بیشتر به آن جذب شود.

کادر مناسب در پوستر: در گوشه های کناری پوستر اقدام به نگارش و تبلیغ نکنید گوشه ها و کناره ها قابل مطالعه نمیباشند و بهتر است که خالی بماند یک کادر برای مطالب و تصاویر خودتان در نظر بگیرید.

ترکیب بندی: مناسب فرم و رنگ در پوستر قرار گیری مناسب عناصر ما در کادر پوستر نیازمند آشنایی طراح با شناخت کادر و کمپوزسیون مناسب است.

چیدمان و فرم مناسب پوستر: چیدمان،پوستر خوب اجزاش چیدمان درستی دارند،برای هر موضوعی چیدمان مخصوصی وجود داره،مثلا فیلم های کلاسیک معمولا پوستر با فضاسازی خاکستری و قدیمی دارند و این حس رو به خوبی به مخاطب القا میکنند.

خلاقیت ویژه در پوسترخلاقیت مهم ترین عنصر هست،این موضوع هست که طراح ها و کلا طرح ها رو از هم متمایز میکند،خلاقیت عامل جذب هست، اگر خلاق نباشید طراح خوبی نیستید،اگر ندانید اجزا پوستر رو چطور به هم پیوند دهید،پوسترتان مخاطب نداره،پوستری مخاطب زیادی جمع میکند که نکات ریز اما جالبی داشته باشد،یادمان باشد خلاقیت=هنر

خوانایی در پوستر های نوشتاریاگر پوستر ما به لحاظ ساختار و شکل کلی طرح نوشتاری است.در حیطه فاکتور خوانایی این اهمیت ندارد ، که نوشتار از چه نوع فرم و یا جلوه های خاصی در طراحی بهره برده است،بلکه این مهم است که نوشتار حاوی غلط املائی در رسم الخط نوشته شده نبوده و مخاطب پس طی ایهام توانایی خواندن آن را پیدا کند.

اجرای مناسب در پوستر: اجرای مناسب در طراحی پوستر بدین معناست که طرح نهایی عاری از ضعف و اختلال در اجرا بوده و ایده پوستر به نحو شایسته اجرا شده باشد.بعد از فاکتور خلاقیت ویژه مهم ترین فاکتور اجرای مناسب می باشد .

چاپ سی با بیش از 12 سال تجربه در کار های چاپی و نصب میتواند بهترین ویترین از کر های چاپی را به شما ارئه دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *