دسته‌بندی نشده

رنگ در طراحی لوگو

رنگ وسیله ای برای ارائه بهتر لوگو می باشد . همانطور که میدانید رنگ مکمل شکل طراحی شده است و این موضوع در مورد لوگو نیز صدق می کند . یعنی رنگ در رساندن پیام به لوگو کمک می کند . رنگ نه تنها باعث نمایان شدن معنی در لوگو می شود بلکه باعث زیبایی بیشتر در لوگو می شود و نظر مخاطب را به خود جلب می کند . رنگ ها مانند لباسی بر تن لوگو می مانند که باعث زیبایی لوگو و همچنین تاثیر بصری آن روی بیننده می شود .

رنگ‌های بکاررفته در طراحی آرم ها قطعا متناسب با رنگ سازمانی صاحبان آنها هستند. رنگ‌های سازمانی معمولا متشکل از دو یا سه رنگ و به ندرت کمتر یا بیشتر از این تعداد هستند. طراح لوگو درابتدا باید از قطعی کردن رنگ سازمانی برای هویت سازی و برندسازی مطمئن شود و بعد از طراحی آرم به صورت سیاه و سفید (اطمینان حاصل کند در چاپ سیاه و سفید آرم واضح و درست چاپ می‌شود) ترکیب رنگی را برای آن در نظر گیرد.

معنا رنگ ها در لوگو :

هر رنگ دارای معنا و حس خاصی هست . رنگ ها دارای وزن هستند . به طوری که هر چقدر مقدار رنگ روشن تر باشد سبک تر و هر چقدر تیره تر باشد رنگ سنگین تر می باشد . قدرت رنگ ها در نگاه بیننده و کشش آن در طراحی آرم متفاوت است .مثلا کشش رنگ قرمز و نارنجی نسبت به رنگ آبی و سیاه بیشتر می باشد .

رنگ به کار رفته در طراحی لوگو باید تناسبی بین موضوع و طرح ایجاد کند که بیننده نسبت به آن جذب شود و بتواند تا حدودی آن را درک کند .

درک لوگو بستگی به درک بصری مخاطب نسبت به رنگ ها و هنر دارد . این موضوع در افراد مختلف متفاوت است .

مثلا رنگ صورتی ، رنگی سبک و ملایم دارد اما برای شرکت مهندسی که جنبه ای خشک و تخصصی دارد استفاده نمی شود . رنگ صورتی بیشتر در طراحی لوگو برای وسایل آرایش یا آرایشگاه استفاده می شود . یا مثلا اگر از رنگ مشکی برای لوگو اسباب بازی یا لباس فروشی کودک استفاده کنید زیاد جالب نمی شود .

ترکیب رنگ ها :

در ترکیب رنگ ها نیز باید دقت داشته باشید . جالب است بدانید در زمینه تیره اگر دو رنگ را باهم ترکیب کنید( مثلا رنگ آبی پر رنگ با رنگ صورتی کم رنگ )رنگ تیره روشن تر به نظر می آید و رنگ روشن تیره تر می شود .

رنگ های متضاد :

رنگ های متضاد در لوگو اگر کنار هم باشند قدرت رنگ را بیشتر می کنند . اگر روی هم قرار بگیرند باعث لرزش دیداری می شوند و جذابیت زیادی را به لوگو اضافه می کنند .

در مجموع برای اینکه لوگوی شما جذابیت زیادی داشته باشد و موضوع کار . طراحی با هم برابری کنند . باید چند نکته را بدانید : رنگ‌های تیره طرح را سنگین‌تر، رنگ‌های سرد، احساس آرامش، رنگ‌های گرم، احساس شادی و نشاط، رنگ‌های روشن احساس آرامش و سبکی را منتقل می‌کنند و رنگ‌های زنده در کنار رنگ‌های دیگر بیشتر جلب توجه می‌کنند و رنگ‌های مات آرامش‌بخش هستند؛ اما احساس خسته‌کننده‌ای نیز دارند و بهتر است با یک رنگ زنده همراه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *